Sveikiname pradėjus naudotis elektronine apskata! Žemiau rasite informaciją apie dokumentaciją ir kaip organizuojama elektroninė apskaita. Kiekvieną mėnesį el. paštu atsiųsime priminimus, tad bus paprasta.
Eurekoje nuolatos stengiamės užtikrinti aukščiausią klientų aptarnavimo kokybę. Dėl šios priežasties visų klientų prašome visus einamuosius klausimus siųsti el. paštu, o skubius ir sudėtingesnius mielai atsakome telefonu darbo metu (I-IV: 8:00-17:00, V: 8:00-15:45). Tai mums padeda Jums atsakyti greičiau ir kokybiškiau. Ačiū!
Visas savo sąskaitas galite siųsti el. pašto adresu saskaitos@eureka.lt. Šis el. pašto adresas yra roboto, kuris skanuoja ir archyvuoja el. sąskaitas. Jis automatiškai priims, nuskanuos ir suarchyvuos sąskaitas mūsų debesyje pagal mėnesius ir tiekėjus. Šiuo el. pašto adresu galite siųsti įvairaus formato failus, pvz. .doc, .odt, .ods, .xls, .zip, .rar, .7z ir pan. Prašome siųsti tik sąskaitas, o įvairius klausimus, bankų išrašus, sutartis ir kitus dokumentus siųsti vyr. buhalterės el. paštu. Robotas minėtu el. pašto adresu gauna tik laiško prisegtukus ir laiško teksto neišsaugo.
Visus įmonės dokumentus galite saugiai pateikti per Google Drive. Mes pasidalinsime su jumis Google Drive aplanku, į kurį galėsite kelti visus įmonės dokumentus (sąskaitas faktūras, banko išrašus, sutartis ir kita). Taip pat prie šio aplanko prieis robotas, kuris automatiškai paims sąskaitas faktūras, jas nuskanuos ir suarchyvuos mūsų debesyje pagal mėnesius ir tiekėjus. Dokumentus kelkite į tą aplanką, už kurį mėnesi teikiate dokumentus.
Jūsų asmeninė buhalterė atsiųs nuorodą į darbo užmokesčio ir laiko žiniaraščius. Juose rasite paskaičiuotus atlyginimus ir mokesčius už praėjusį mėnesį. Kuo anksčiau informuokite savo buhalterį apie bet kokius personalo pasikeitimus: įdarbinimą, atleidimą, atostogas, priedus, komandiruotes, darbuotojus, pradėjusius Sodroje papildomai kaupti 3 proc. pensiją, ir pan. Jeigu pamiršote pranešti, tai galite padaryti iki einamojo mėnesio 10 d. už praėjusį mėnesį, tačiau kai kuriais atvejais jau gali tekti koreguoti deklaracijas.
Dokumentus galite pateikti juos keliant į Google Drive arba siunčiant saskaitos@eureka.lt ir jūsų vyr. buhalterės el paštu. Galite pateikti vos tik gavę dokumentus, bet svarbu pateikti ne vėliau kaip iki sekančio mėnesio 10 d.:
Pirkimų sąskaitas ar jų nuotraukas. Išimtiniais atvejais, kai gaunate iš tiekėjų pavėluotas sąskaitas, galite atsiųsti ir šiek tiek vėliau.
Pardavimo sąskaitas ar jų nuotraukas, jei jas išrašote ne per Eurekos klientų savitarną. Per el. apskaitos savitarną išrašytos pardavimo sąskaitos ir kasos orderiai automatiškai įtraukiami į apskaitą, jų siųsti nereikia.
Bankų išrašus, jei neįjungtas automatinis duomenų perdavimas iš banko. Prisijunkite prie el. bankininkystės sistemos ir išsisaugokite visų įmonės sąskaitų išrašus už praėjusį mėnesį .acc ar .xml formatu. Formuodami išrašą pažymėkite, kad banko mokesčius rodytų viena eilute.
Jei turite paprastą, ne POS kasos aparatą, kasos knygos praėjusio mėnesio psl. nuotrauką.
Visas sutartis sudaromas su tiekėjais (paskolos, nuomos, panaudos, lizingo ir kt.)
Sumokėkite praėjusio mėnesio darbo užmokesčio mokesčius VMI ir SODRAI iki 15 d. imtinai.
Apie 24 d. Jūsų asmeninė buhalterė atsiųs mokėtiną PVM sumą už praėjusį mėnesį. Ją reikės sumokėti iki 25 d. imtinai. Mokėtinas PVM gali atsirasti ir ne PVM mokėtojams, jei pirksite paslaugas iš užsienio, pvz. Facebook, Google.
Daugumą Jūsų įmonės dokumentų suarchyvuosime mes. Su Jumis pasidalinome prieiga prie jūsų įmonės aplanko Google Drive debesyje. Šiame aplanke rasite visus dokumentus, kuriuos mums pateiksite. Taip pat šiame aplanke saugosime sistemos sugeneruotus dokumentus, kuriuos jums pateiksime pagal poreikį. Apskaitos sistemoje sugeneruoti dokumentai turėtų būti pasirašyti elektroniniu parašu arba ranka. Jei norite, kad saugotume pasirašytus dokumentus - persiųskite juos mums.
Jei priimate atsiskaitymus grynaisiais be kasos aparato, jums patiems būtinai reikėtų saugoti išrašytus dokumentus susijusius su pinigų gavimu. Tai gali būti pinigų priėmimo kvitas (PPK) arba kasos pajamų orderis (KPO). Juos paprastai pasirašo prikėjas ir pardavėjas po vieną kopiją kiekvienam. PPK kvitų formas galite įsigyti bet kurioje kanceliarinių prekių parduotuvėje. O jei atsiskaitymus priimsite pasirašydami KPO, instrukciją kaip jį išsirašyti apskaitos sistemoje rasite skiltyje Kasos apskaita.
Norint įdarbinti pirmą darbuotoją neskaičiuojant direktoriaus, direktoriui reikia gauti darbų saugos pažymėjimą ir susitvarkyti darbų saugos vidinius dokumentus. Tuo užsiima darbų saugos įmonės - sudalyvavus mokymuose gausite visą informaciją apie reikiamus saugos dokumentus bei mokymus kaip vesti darbų saugos instrukcijas. Patyrusi šios srities įmonė: www.inprobus.lt
Jeigu esate gamintojai, prekių importuotojai arba atliekų tvarkytojai, jums atsiranda prievolė vesti pakuočių apskaitą (GPAIS). Ši sritis nėra buhalteinė apskaita, tai visiškai atskira sritis. Tačiau pakuočių apskaitai reikalingus duomenis galite gauti ir iš mūsų apskaitos sistemos. Pakuočių apskaitą tvarko specializuotos GPAIS įmonės. Jos parengia reikiamas tvarkas, padeda surinkti reikiamus duomenis ir juos deklaruoja GPAIS sistemoje.
Kurą galima piltis tik tuo metu, kai darbo laiko žiniaraštyje pažymėtas darbo laikas. Kuro nurašymo aktus galėsite atsisiųsti iš sistemos, kuriuos reikės pasirašyti ir įsisegti. Taip pat yra rekomenduojama pildyti kelionės lapus (laisva forma). Kelionės lapas nėra privalomas dokumentas, joks teisės aktas tokio dokumento nenustato. Tai tik vienas iš galimų dokumentų, kuriuo remdamasi įmonė gali pagrįsti (prireikus), kad degalai buvo sunaudoti įmonės veikloje pajamoms uždirbti ar ekonominei naudai gauti. Kuro nurašymo aktas neparodo, kam ir kaip buvo naudoti degalai, o kelionės lape žymima, kur automobilis važiavo ir kiek nuvažiavo. Kiekviena įmonė pati sprendžia, kaip pagrįsti kuro sunaudojimą.
Nuo 2013 metų įmonės gali pasirinkti naudoti antspaudą ar ne. Jei nenaudoja, tuomet visur užteka direktoriaus parašo. Jei naudoja - visur antspaudas turi būti dedamas šalia direktoriaus parašo. Dėl antspaudo naudojimo jokių dokumentų pildyti nereikia, tiesiog pasigaminate antspaudą arba ne.
Pagrindiniai reikalavimai ir reikalingi leidimai pagal veiklos sritis: https://kc.inovacijuagentura.lt/pradek-versla/pradek-versla/vedliai-verslo-pradziai.html?lang=lt
Prievolė registruotis PVM mokėtoju atsiranda tada, kai atitinkate nors vieną iš žemiau paminėtų sąlygų:
Kai pardavimų suma per paskutinius 12 mėnesių už parduotas prekes ar suteiktas paslaugas viršija 45 000€. Į šią sumą neįsiskaičiuoja - gauti avansai, parduotos prekės ar paslaugos, kurios neapmokestinamos pagal PVM įstatymą.
Kai per kalendorinius metus iš kitų ES valstybių narių įsigyjate prekių, kurių vertė viršija 14 000€ (vertė skaičiuojama be PVM). Į šią sumą neįsiskaičiuoja - naujos transporto priemonės ir akcizais apmokestinamos prekės.
Kai kontroliuojate daugiau nei vieną įmonę, tada skaičiuojami pardavimai abiejų įmonių kartu kol nepasiekiama 45 000€ riba.
Kai jūsų šeimos nariai, giminės kontroliuoja vieną ar daugiau įmonių, tada skaičiuojami pardavimai visų įmonių kartu kol nepasiekiama 45 000€ riba (yra išimčių kai nesisumuoja).
Kai su kitu akcininku/nariu kontroliuojate kitą įmonę kartu, tada skaičiuojami pardavimai abiejų įmonių kartu kol nepasiekiama 45 000€ riba.
Apmokestinamąjį asmenį kontroliuojantis asmuo – asmuo, kuris:
1) tiesiogiai ar netiesiogiai valdo daugiau kaip 50 procentų apmokestinamojo asmens akcijų (dalių, pajų) arba kitų teisių į paskirstytinojo pelno dalį, arba išimtinių teisių jas įsigyti, arba
2) pats valdydamas ne mažiau kaip 10 procentų apmokestinamojo asmens akcijų (dalių, pajų) arba kitų teisių į paskirstytinojo pelno dalį, arba išimtinių teisių jas įsigyti, kartu su susijusiais asmenimis jų valdo daugiau kaip 50 procentų, arba
3) turi teisę išrinkti (paskirti) daugumą apmokestinamojo asmens valdymo organų narių ir (arba) faktiškai kontroliuoja to apmokestinamojo asmens priimamus sprendimus.
VMI
Šaltinis: https://www.vmi.lt/evmi/saskaitos-ir-imoku-kodai1
Gavėjas: Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR FM
Sąskaitos numeris:
LT247300010112394300 (Swedbank)
LT057044060007887175 (SEB)
LT744010051001324763 (Luminor)
LT787290000000130151 (Citadelė)
LT327180000000141038 (Šiaulių bankas)
LT427230000000120025 (Urbo bankas)
Įmokos kodas:
1001 - PVM, pelno mokestis,
1311 - GPM nuo A klasės pajamų, susijusių su darbo santykiais,
1411 - GPM nuo A klasės pajamų, nesusijusių su darbo santykiais.
SODRA
Šaltinis: https://www.sodra.lt/lt/situacijos/informacija-draudejams/imoku-kodai
Gavėjas: Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Sąskaitos numeris:
LT777300010129002656 (Swedbank)
LT337044060007740589 (SEB)
LT584010042403495020 (Luminor)
LT462140030002632951 (Luminor)
LT027180300000690001 (Šiaulių bankas)
LT617290000000691020 (Citadelė)
Įmokos kodas:
252 - socialinis draudimas,
253 - socialinio draudimo delspinigiai,
304 - autorinės sutartys (nedirbantys autoriai),
290 - autorinių sutarčių delspinigiai (nedirbantys autoriai),
301 - autorinės sutartys (dirbantys autoriai),
302 - autorinių sutarčių delspinigiai (dirbantys autoriai),
322 - privalomasis sveikatos draudimas (PSD 72,45 Eur) kai MB moka už narį,
349 - socialinis draudimas užsieniečiams,
350 - socialinio draudimo užsieniečiams delspinigiai.